Sunday, July 15, 2018

Nieuwe materialen en alles uit proberen.


We deden het
Tekenen in het park...…………..
We vonden het eng
Maar het bleek leuk

We legden grondvormen van bomen vast

En later zaten we op een bankje en tekenden bloemetjes en een aar
Deze is van Mariëlle


En deze is van mij
We tekenden met balpoint
t

En verder kochten we allerlei nieuwe materialen

Salem bracht conté potloden mee uit de stad


En ik maakte mijn eerste tekening

Conté werkt echt fijn
Conté  vult wanneer je de zijkant van de punt gebruikt snel en mooi vlakken in 



Ik kocht fixatie
Ik herinner me dat mijn vader vroeger tekeningen fixeerde 
 en met conté werkte
Herinneringen komen boven

Ikzelf heb nooit zo'n erg gehad in welk soort potlood ik gebruik
Ik heb "gewoon"' potloden
Hoe ik eraan kom geen idee meer
Nu, door de opleiding die ik volg ben ik me er veel meer bewust van


De grootste verrassing is nog wel ecoline
Ik heb nooit gedacht dat ik dit ooit zou kopen
Het leek me een kinderachtig materiaal, en waterig
Ik dacht allemaal enge kleurtjes
Maar het is een heel mooi materiaal
We hebben er een beetje mee geoefend
Ik moet er nog veel meer mee werken, om alle mogelijkheden te ontdekken
Ik kocht ook markers in zwart en diverse kleuren grijs

Dit maakte ik



Dit maakte Salem



5 comments:

  1. Ik heb ooit met een groep buiten geschilderd.... pff dat was ook eng. Ecoline is echt heel mooi, vind ik. Ik heb nu ecoline-pennen gekocht, die zijn nieuw, maar ik heb er nog niets mee gedaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ecolinepennen, dat is ook weer nieuw voor mij. Ga ik ook eens uitzoeken. Ik leer iedere keer iets nieuws.

      Delete
  2. Nu pas kijk ik op je illustratieblog... en wat heb je al een leuke dingen gemaakt! Tekenen met ballpoint, dat is ook wel leuk om eens te doen. Ik doe dat wel, maar eigenlijk altijd onbewust (tijdens werk of zo). Ecoline is inderdaad ook leuk, mooi kleuren, vind ik altijd. Alleen wel uitkijken voor je kleding, want je krijgt het dus niet meer uitgewassen ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, tekenen met ballpoint tijdens vergaderingen. Deed ik ook altijd.
      Ik ben als de dood dat die potjes omvallen ;-)

      Delete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete