Wednesday, August 15, 2018

Oefenen op een boeket. En het aanschaffen van tekenmateriaal.


En nu komt langzamerhand de tijd dat ik de eerste tekening in moet leveren
En tsja, daar gebeurt het ……..
Ik heb het ingecalculeerd
Faalangst
Ik vind het toch eng

Ik volgde ooit een cursus  modetekenen via de LOI
Ik kon toen de tekeningen opsturen
Nu gaat het digitaal
En mijn hemel
Wat een ingewikkelde beschrijving staat erbij
Een foto doorsturen
 Dat begrijp ik, maar de rest
Ik durf zelfs niet eens meer te kijken naar de beschrijving
Ik denk nu maar, komt tijd komt raad

Bovendien heb ik via Facebook 2 andere cursistes gevonden
Zij zijn verder in de stof dan ik
Ik kan hen altijd om raad vragen



Ik zag dat ik kan kiezen tussen verschillende opgaven
O.a. het tekenen van een boeket

Daar heb ik nog heel weinig mee geoefend
Vandaar dat ik daar mee ben begonnen
Narigheid is, ik heb geen goede potloden


Nu ben ik over een week jarig
En vraag als cadeau tekenmaterialen
Maar welke?

Opnieuw gaat er een wereld open
Ik bekijk You tube filmpjes
Ongelofelijk mooi, sommige dingen
Maar wat gebruiken ze nu voor materiaal?
Ik ontdek dat de kunstenaars het vaak onder het filmpje hebben staan



Ook kom ik dit instructieve filmpje tegen


We zijn ook geïnteresseerd in iets waarmee met wit over zwart kunt gaan
Op dit filmpje zie ik hoe dit heet
Handig

Ik heb me direct ook "geabonneerd" op de You tube kanalen voor meer filmpjes



We denken nu aan het volgende

Design Graphite box 12 grafietpotloden diverse hardheden 2H t/m 9B 
Faber-Castell Aquarelpotlood Art Grip (36 stuks) 
Tekenstift Faber-Castell Pitt Artist Pen Brush set 12 stuks pastel 


annabregmanportraits-encil-brands-review
jacksonsart/drawing-pens-papers-compared

1 comment:

  1. Die potloden van Faber-Castell zijn inderdaad 'n aanrader! (en ook echt iets om voor je verjaardag te vragen, want best wel duur) Ik heb zelf de aquarelpotloden (gekregen) en ik vind ze echt heel fijn werken, lekker zacht en een goede kleurafgifte. Derwent vind ik ook wel een fijn merk. Het is een beetje puzzelen wat voor jou fijn is, maar over het algemeen zijn de goede merken voor potloden: Faber Castell, Caran d'ache en Derwent.

    ReplyDelete