Friday, January 11, 2019

Kleurpotlood. Een maestro en een beginnertje.


We hebben weer heel wat gedaan
Allereerst bloemen tekenen met kleurpotlood
Deze prachtige tekening van een amaryllis maakte Salem
Ik maakte de tekening hieronder


Ik leerde iets van Salem
Hij droedelt, draait rondjes met het potlood
Ik zet direct een ferme lijn, druk hard
Hij drukt heel zacht

Het effect bij hem is dat het de zachtheid van een bloem heeft, tere blaadjes

Deze amaryllis maakte ik
Toen had ik nog niet gezien hoe zacht Salem laag na laag erop legt
Ik vind het echt heel lelijk
De rondjes zijn druppels, het is maar dat je het weet ;-)


Ik maakte een paar landschap oefeningen
Normaal zou ik dit soort tekeningen nooit maken
Ik dacht het saai te vinden
Maar het blijkt dat ik het tamelijk leuk vind
Hier ging het om te leren op te delen in grondvormen



Hier moest ik een tekening maken zonder lijnen
Het arcerend opbouwen



Met verschillende materialen toon geven


En dan, de maestro, Salem
Hij kan zo prachtig tekenen



No comments:

Post a Comment