Monday, January 14, 2019

Plezier.


Een vriendin van mij is jarig
Ik wilde een kaart voor haar tekenen

Verschrikkelijk
Nu maakte ik eerder onderstaande kaart voor haar 
Ik wilde eens zien wat het effect is van grafiet potlood samen met aquarelverf
Na het maken vond ik het verschrikkelijk
Ook omdat ik het gezicht niet goed maakte
En ik dacht het verpest te hebben door lijnen te trekken met een gelpen
Maar de morgen erop vond ik het effect eigenlijk leuk
Ik ga er zeker mee verder experimenteren


De aquarelverf lijkt erboven te liggen, gek effect


Maar ik wist al, deze kaart stuur ik niet naar mijn vriendin

Salem en ik gingen weer lekker bezig


 Hij maakte deze tekening van een beeldje dat wij in huis hebben


En deze
Wat mooi, he? Ik leer van hem
Hij werkt heel zacht
Heel anders dan ik
We gebruiken dus hetzelfde materiaal
Een eyeopener hoe verschillend het kan uitwerken


Ik maakte deze tekening met grafiet potlood
wat een heerlijk materiaal is dit


Ik maakte oefeningen met pen en inkt


 Voor een andere vriendin maakte ik ook een kaart
Zij kreeg haar kerstkaart niet, balen, nu stuur ik haar een nieuwjaarskaart
Tevens oefening met kleurpotlood
Ik wil echt zest-it hebben
Het gekke is dat ze het niet in de kunstenaarswinkels verkopen die ik ken
De blender pennen vind ik tegen vallen qua effect
Ze geven wel iets
Maar het effect wat kunstenaars op internet tonen met Zest it is spectaculair



We hebben er zoveel plezier van 


2 comments:

  1. Prachtig allemaal! Je portret in potlood is geweldig!
    Interessant, die zest-it. Ik ben super allergisch voor oplosmiddelen, dus olieverf is niets voor mij. Ook die zg. wateroplosbare verven, met reukloze oplosmiddelen, heb ik last van, precies wat er op de site van Martin Brinkhuis staat. Heel benieuwd wat je ermee gaat doen.
    Vind het trouwens een fijne webwinkel, ik kocht er altijd mijn lievelingspapier (dat helaas nu niet meer gemaakt wordt).

    ReplyDelete
  2. Wat fijn dat je goede ervaringen hebt met Martin Brinkhuis. Nu durf ik daar eerder te kopen.

    ReplyDelete