Friday, August 31, 2018

Bunny, kersen en.......hoe doen ze dat toch?


Vandaag zijn we bezig geweest met kleurpotloden
Ik tekende een konijntje
Ik had diverse filmpjes bekeken
Maar wat ik ook deed
Het leek niet op wat de filmpjes toonden
Ik hoorde steeds
Geduld hebben en laag over laag
Ik dacht dus dat doooorrrgggaaaan het gewilde resultaat op zou leveren

Hier de eerste laagjes


Op een gegeven moment bekeek ik een You Tube filmpje en zei tegen Salem
Kijk jij nu eens, gebruikt hij nu een penseel met water?
We konden het niet goed zien
Wat we wel zagen is dat de kleuren ineens egaal werden en naar voren sprongen
Salem verstond het woord terpentine
Hij ging naar boven en haalde allerlei potjes met o.a glycerine en schildermedium
We deden het erover heen en …..toveren

Het word blenden genoemd, nooit eerder van gehoord
Ik hoort ook over Solvent
Er zijn allerlei middeltjes te koop




Er gaat echt een wereld voor ons open


No comments:

Post a Comment