Friday, August 31, 2018

Eerste polychromos tekening.



En hier mijn eerste Polychromos kleurpotloden tekening
Dit is echt volkomen nieuw voor mij
Met gewoon potlood tekende ik ook niet vaak, alleen als ondergrond voor de aquarellen
Wel tekende ik, voor ik met aquarelleren begon, veel met pen en inkt
Ik maakte heel kleine tekeningetjes

Maar kleurpotloden, ik had er een groot vooroordeel tegen
Vond het iets voor kinderen
Ik weet nu hoe verkeerd ik het had



Op You Tube zie ik kunstenaars bezig
Ze geven hun geheimen weg
Stap voor stap, met vermelding van gebruikte materialen, leggen ze uit wat ze doen
En ze maken dingen, wow...…

Met deze kennis in mijn achterhoofd begon ik gisteren
Maar zoals altijd, het lijkt gemakkelijk, maar zelf doen is heel anders

Ik ontdekte al snel, dit vind ik leuk
Het is een krachtig materiaal en daar hou ik van
Ik was blij te merken dat ik er  gemakkelijk diepe kleuren mee kan maken

Ik maakte het niet op tekenpapier, maar op een kaart, zoals ik die gebruik voor aquarellen
Je ziet het werkje van het papier op de foto
Dit vind ik niet zo mooi
Vandaag ga ik bezig op echt tekenpapier
Ben benieuwd hoe dit wordt

Al doende ga ik het materiaal meer verkennen
De kleur oranje is bijna oplichtend
Ik probeer scherpe punten aan mijn potloden te houden

Vooral het tekenen van de pels van een dier spreekt me aan
Moeten jullie dit eens zien
En dit
De maakster vertelt dat zulk realistisch werk heel veel geduld en tijd vraagt
Heb ik zoveel geduld?
Ik weet het zo net nog niet



No comments:

Post a Comment