Tuesday, August 28, 2018

Plezier met uit proberen.



En hier zijn dan de eerste probeersels met de nieuwe tekenmaterialen
De tekenpotloden zijn fantastisch
Zonder al te veel druk krijg ik de mooiste tonen
Maar vooral het doezelen, wat geeft dat een prachtig effect

Onze lieve Saar




De aquarelpotloden is heel erg wennen
Daar heb ik de slag nog niet van te pakken
Ik denk dat ze uiteindelijk ga gebruiken naast de aquarelverf

Ik vond deze kastanjes toen ik een wandeling maakte


Het is veel minder dekkend dan aquarelverf
Ik heb nu een klein beetje door wat de effecten zijn
Maar nog niet genoeg



1 comment:

  1. Mooi Geri! Zo leuk om te zien wat je allemaal maakt!
    Het is echt waar hè: met goed materiaal gaat het allemaal zoveel fijner!

    Ik kan me goed voorstellen dat aquarelpotloden voor jou echt wennen zijn, als echte aquarellist. Voor mij (goedbedoelende prutser) was het een eye-opener toen iemand me zei dat ik niet eerst alles hoefde te tekenen, om er daarna met water overheen te gaan. Je kunt het in laagjes opbouwen. Dus eerst kijken wat het doet als je water hebt toegevoegd, dan laten drogen en eventueel een nieuw laagje opzetten. Mij hielp dat destijds heel goed, wie weet heb jij er ook iets aan ;-)

    ReplyDelete